+421 908 161 186 +421 43 5322 438 po-pia: 8:00 - 16:00

B2B, v skratke Business-to-Business, predstavuje firmy, ktoré predávajú svoje produkty a služby ďalším firmám. 

Online predaj zmenil spôsob predaja vo všetkých sektoroch, čo platí aj pre B2B.

Business to business je predaj medzi dvoma spoločnosťami. Môže zahŕňať dodávateľa a výrobcu, alebo veľkoobchodníka a maloobchodníka. Transakcie B2B sú typické v zásobovacom reťazci, kedy spoločnosti nakupujú súčiastky a produkty ako materiál, ktorý sa používa vo výrobnom procese.

Ak ide o cieľový trh, transakcie v B2B majú v priemere vyššiu hodnotu ako pri tradičnom B2C. To nie je prekvapením, keďže spoločnosti majú viac kapitálu, ktorý môžu minúť v porovnaní s priemerným spotrebiteľom.

B2B predaje majú často formu predaja zásob, alebo súčiastok medzi spoločnosťami. Napr. výrobca pneumatík predáva svoje produkty pre výrobcu áut. Ďalší príklad môže byť veľkoobchod, ktorý predáva svoje produkty maloobchodníkom. Tí ich ďalej predávajú spotrebiteľom. Klasickým príkladom sú supermarkety. Nakupujú jedlo od veľkoobchodov a následne ich predávajú s maržou bežným ľuďom.

B2B e-commerce

Internet poskytuje obrovské prostredie, v ktorom spoločnosti môžu nájsť vhodných dodávateľov a odberateľov pre svoje produkty a služby. E-shopy umožňujú potenciálnym obchodným partnerom prezrieť si produkty a služby a začať obchodný vzťah.